Gegužės 7 d. progimnazijos metodinė taryba mokytojams organizavo gerosios patirties sklaidos metodinę popietę „Projektinės veiklos mokykloje. Galimybė ar iššūkis?“. Tema buvo pasirinkta atsižvelgiant į naujai patvirtintą projektinių darbų rengimo ir organizavimo tvarkos aprašą ir į tai, kokius iššūkius teko priimti rengiant mokinius projektinius darbų vykdymui šiais mokslo metais.
Dirbti su mokiniais, pasitelkiant projekto metodą, nėra naujiena. Projektinės, tiriamosios veiklos – tai galimybė mokyti ir mokytis kitaip, tai galimybė keisti kasdienes tradicines pamokas į kitokią mokymosi formą - patyrimines veiklas, kuriose vaikai turi ne tik teoriškai studijuoti/aiškintis, bet ir praktiškai veikti, kelti probleminius klausimus, aiškintis, stebėti, analizuoti, rinkti duomenis, juos vertinti, daryti išvadas, kritiškai mąstyti. Taip mokiniai įgyja įvairesnės mokymosi patirties.
Šiais metais į metodinę popietę pasidalinti gerąja patirtimi buvo pakviesti mokytojai praktikai iš tų mokyklų, kuriose jau ne vienerius metus vyksta projektinės tiriamosios veiklos.
VGTU inžinerinio licėjaus pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Jurgita Badaraitė ir pradinio ugdymo mokytoja Kristina Brazauskienė skaitė pranešimą „Projektinis mokymasis VGTU inžinerinio licėjaus pradinio ugdymo skyriuje“, kuriame dalinosi praktiniais mokinių projektinių darbų pavyzdžiais. Miglė Kavaliauskaitė, VšĮ Vilniaus privačios gimnazijos matematikos mokytoja, savo pranešime „Tiriamųjų darbų vykdymo gerosios patirtys” pristatė gimnazijos projektinių darbų vykdymo tvarką, gamtos mokslų, socialinių mokslų, matematikos projektinių temas, dalinosi patarimais, kurie padėtų užtikrinti sklandų projektinių darbų vykdymą. Virginija Kriaučiūnaitė, Vilniaus Gabijos progimnazijos biologijos mokytoja ekspertė, anglų kalbos mokytoja metodininkė, savo pranešime „Darbas projektų metodu, kaip būdas motyvuoti mokinius tiriamiesiems kūrybiniams darbams” atskleidė darbo projektų metodu esmę ir principus, dalinosi būdais ir metodais, kaip sudominti mokinius, taip pat pateikė praktinių pavyzdžių.
Popietės pabaigoje, išklausius visų pranešėjų, mokytojai reflektavo skaitmeninio įrankio www.mentimetter.com pagalba. Mokytojai dalinosi, kad skaityti pranešimai suteikė motyvacijos, idėjų, ryžto veikti, aiškumo, optimizmo ir patirties. Džiaugiamės, kad renginys buvo naudingas, prasmingas ir tikimės, kad išgirsta geroji patirtis ateityje suteiks galimybę lengviau įveikti iššūkius, kylančius rengiant mokinius projektinius darbų vykdymui.
Progimnazijos metodinė taryba