Esame progimnazija, siekianti puoselėti, gilinti bei išsaugoti matematines tradicijas, taip pat integruoti visuminį matematinį požiūrį į ugdymo turinį. To siekiame pasitelkdami visą mokyklos bendruomenę bei mieste esančias kultūros ir meno įstaigas. Todėl kovo mėnuo kasmet mūsų progimnazijai yra ypatingas dėl čia vykstančių matematikos renginių, konkursų, olimpiadų. Tradiciškai progimnazijoje organizuojama matematinė savaitė, kurios metu mokytojai bendradarbiaudami vieni su kitais veda integruotas matematikos pamokas, organizuoja kitas matematines veiklas, o mokiniai aktyviai jose dalyvauja. Apie šios savaitės veiklas šiek tiek plačiau.
Daug ir įdomių veiklų atliko mūsų progimnazijos mažiausieji. 1c klasės mokiniai (mokytoja A.Kanavinienė) integruotoje matematikos ir lietuvių kalbos pamokoje ,,Klasės vardų tyrimo ratas. Diagrama“ surašė klasės vaikų vardus ir atliko tyrimą, kiek ir kokių raidžių yra varduose, braižė diagramas. Integruotoje matematikos, lietuvių kalbos ir dailės pamokoje ,,Spalvų atkarpos ir lazerių šviesa“ mokiniai pasirinko 7 spalvas, užrašė spalvų pavadinimus, skaičiavo kiek raidžių spalvos pavadinime, tiek centimetrų ta spalva nubrėžė atkarpas. Vėliau iš atkarpų sukūrė piešinį ,,Lazerio šviesa“. Integruotoje matematikos ir technologijų pamokoje ,,Geometrinių formų taikymo siužetas. Geometrinė aplikacija“ mokiniai iš spalvoto popieriaus išsikirpo pasirinktas geometrines figūras ir sukūrė skaičių aplikaciją.
Integruotoje matematikos ir fizinio ugdymo pamokoje ,,Skaičiuoju ir sportuoju“ 1c ir 1d klasės mokiniai (mokytojos A.Kanavinienė ir A. Matulaitienė) mankštą atliko su stačiakampio formos popieriaus lapais, kuriuos vėliau pavertė kamuoliukais. Tarp klasių 2 minutes vyko kamuoliukų mūšis, po kurio vaikai suskaičiavo, kiek kamuoliukų kiekvienos komandos kvadrate. Iš kamuoliukų sudėliojo geometrinę figūrą. Toliau vyko tarp klasių estafetės ,,Skaičiuoju ir sportuoju“.
1b klasės mokiniai (mokytoja J.Skurkienė) per integruotą lietuvių kalbos, matematikos ir dailės pamoką kūrė plakatą "Skaičiais apie save".
2a klasės mokiniai (mokytoja D.Navakienė) integruotoje matematikos ir anglų kalbos pamokoje pakartojo geometrinių figūrų – kvadrato, stačiakampio, apskritimo, trikampio, rombo pavadinimus ir kartu su anglų kalbos mokytoja Vaida Vaitkeviče mokėsi juos pasakyti angliškai. Taip pat pamokoje pristatė matematikos kūrybinius darbus „Paveikslėlis iš geometrinių figūrų“, mokydamiesi angliškai pasakyti, kiek ir kokių figūrų panaudojo darbe. Integruotoje pasaulio pažinimo ir matematikos pamokoje "Kiek matematikos mūsų mokykloje?" mokiniai pakartojo dydžių matavimo vienetus ir atliko praktines matematines užduotis vaikščiodami mokyklos erdvėse. Integruotoje dailės ir matematikos pamokoje mokiniai pakartojo, kuo skiriasi geometrinės figūros - apskritimas, skritulys, rutulys ir atliko kūrybinį darbą „Spalvų karuselė“. Savaitei besibaigiant 2a klasės mokiniai kvietė savo bendraamžius aktyviajai matematikos pertraukai. Jos metu mokiniai pakartojo daugybos lentelę žaisdami žaidimą „Pagauk muselę“.
3 a klasės mokiniai (mokytoja G. Ulevičiūtė) domėjosi, ką reiškia skaičius Pi, kuo jis svarbus. Kovo 14 - ąją klasėje vyko skaičiaus Pi dienos konkursas, kuriame mokiniai rungėsi, kas daugiausiai įsimins skaičių. Laimėtojai teisingai gebėjo įvardinti 44 skaičius! Taip pat 3a klasės mokiniai (mokytoja G.Ulevičiūtė ir anglų k. mokytoja V.Vaitkevičė) dalyvavo integruotoje matematikos ir anglų k. pamokoje "Kiek dabar valandų". Jos metu mokiniai susipažino su skirtingais laikrodžių tipais, mokėsi, kaip paklausti ir atsakyti, kiek valandų, lygino, kaip laikas sakomas lietuvių ir anglų kalbomis.
3b klasės mokiniai (mokytoja I.Lutcienė) matematinės savaitės metu skaičiavo tekste daiktavardžius, dalyvavo estafetėse, kuriose reikėjo atlikti matematinius veiksmus. Gamtos mokslų pamokoje apskaičiavo atstumus tarp Vilniaus ir kaimyninių valstybių sostinių. Integruotoje dailės, matematikos ir tikybos pamokoje iš geometrinių figūrų piešė vitražus. Tikybos mokytoja J. Liubčenko supažindino su vitražų istorija, o mokytoja I. Lutcienė priminė geometrines figūras ir paaiškino kaip piešti vitražus.
3 c klasės mokiniai (mokytoja E.Budrytė - Vaitkevičienė ir muzikos mokytoja V.Daubarienė) integruotoje muzikos ir matematikos pamokoje sprendė muzikines lygtis. Pagal duotas natų reikšmes ieškojo nežinomos natos. Integruotoje matematikos, dailės ir anglų kalbos pamokoje „Geometrija aplink mus“ 3 c klasės mokiniai susipažino su danų dailininku Piet Mondrian. Sužinojo, kad šio dailininko įkvėpimo šaltinis yra gamta, kurią savo paveiksluose jis perteikia per geometrines figūras. Dailės pamokoje mokiniai, įkvėpti šio dailininko kūrybos, tapė paveikslus naudodami geometrines figūras. Anglų kalbos pamokoje, išmokę geometrinių figūrų pavadinimus, pristatė savo darbus anglų kalba (mokytoja E. Budrytė – Vaitkevičienė ir anglų k. mokytoja V. Vaitkevičė). 3 c klasės mokiniai integruotoje matematikos ir lietuvių kalbos pamokoje žodžiuose ieškojo trupmenų. Sukūrė savo vardo plakatą, kuriame nurodė, į kiek dalių suskirstytas vardas. Skaičiavo, kokią dalį vardo sudaro balsės ir priebalsės.
3d klasės mokiniai (mokytoja L.Nedzveckienė ir muzikos mokytoja V.Daubarienė) dalyvavo integruotoje muzikos - matematikos pamokoje ,,Intervalai muzikoje ir matematikoje”. Pamoka pavyko!
4 b klasės mokiniai (mokytoja R.Duogytė) turėjo daug matematinio turinio pamokų, įvairių veiklų, projektų ir ekskursijų, pvz.: paminėjo Pi dieną, buvo Pinigų muziejaus edukacijoje ,,Žygis į asmeninių finansų mišką".
4c klasėje (mokytoja R.Čičenkienė ir anglų k. mokytoja V.Vaitkevičė) vyko integruota anglų kalbos ir matematikos pamoka "Cool Math". Jos metu mokiniai dalyvavo interaktyvioje viktorinoje anglų kalba "Math Riddles".
Matematinė savaitė ne tik matematikams ar skaičiuoti mėgstantiems. 6mb klasės mokiniai sukūrė pasirinkto skaičiaus atsiradimo istoriją. Buvo daug netikėtumų, atradimų ir šiaip linksmų istorijų. Mokiniai labai kūrybiškai suderino anglų k. ir matematiką (anglų k. mokytoja G.Karsokienė).
Kovo 14-ąją mokiniai paminėjo Pi dieną - 6mB klasės mokiniai pristatė paruoštą video medžiagą kitiems mokiniams, kepė ir vaišino vieni kitus skaniais pyragais. Visiems šeštokams vyko edukacija "Matematika Lietuvos kultūroje, mene ir istorijoje". Mokiniai susipažino su Lietuvos matematikos istorija, sprendė uždavinius su muzika, istorija, gamta ir kultūra. Taip pat vyko integruota matematikos ir technologijų pamoka "Simetrija gyvenime". Mokiniai aiškinosi, kas yra simetrija tiesės atžvilgiu, kas yra simetrija taško atžvilgiu, ruošė simetriškus desertus ir kitus skanėstus. Matematinę savaitę užbaigė Monopolio žaidimas, kurį žaisdami mokiniai parodė verslumo įgūdžius (mokytoja E.Nedzveckienė)
Kovo 13-14 dienomis 5-8 klasių mokiniai varžėsi jaunųjų matematikų olimpiadoje.
Prabėgus matematinei savaitei, renginiai nesibaigė. Kovo 20 d. mokykloje vyko Vilniaus m. 2-4 klasių mokinių matematikos olimpiados II etapas, į kurį susirinko apie 250 Vilniaus miesto pradinukų, kurie norėjo parodyti bei įsivertinti savo matematinius gebėjimus. Na o kovo 21 d. vyko tarptautinis matematikos konkursas „Kengūra“, kuriame dalyvavo 1-8 klasių mokiniai.
Džiaugiamės matematinių veiklų įvairumu ir dėmesiu matematikai, nes ji lavina loginį mąstymą, moko ieškoti naujų sprendimo būdų, skatina spręsti problemas, kviečia dvejoti, abejoti, patirti džiaugsmą ir šypsotis.
Matematinės savaitės akimirkos: https://photos.app.goo.gl/91wQF4GNWyjj2Dky8
Metodinė taryba